نامه هنگامه گلستان به انجمن صنفی عکاسان ایران درباره نمایشگاه «تاریخ بی‌دروغ»
هنگامه گلستان خبر ۱۳۹۳/۰۵/۱۴

نامه هنگامه گلستان به انجمن صنفی عکاسان ایران درباره نمایشگاه «تاریخ بی‌دروغ»

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران نامه‌ای از هنگامه گلستان در خصوص نمایشگاه «تاریخ بی‌دروغ» و برگزاری بدون مجوز نمایشگاه کاوه گلستان منتشر کرده که در ادامه متن این نامه آمده است.

  

حضور محترم جناب آقای کاووس صادقلو،

ریاست محترم انجمن عکاسان مطبوعات ایران

با سلام،

بنده هنگامه گلستان، همسر عکاسی هستم که عمر و جان خود را فدای ثبت و نشر حقیقت کرد، عکاس بنام انقلاب و جنگ “کاوه گلستان” که بی‌تردید معرف حضور شما هست؛ به احترام نام و منش او، خود را موظف می‌دانم که این چند سطر را برای حضرتعالی بنویسم.

چندی پیش نمایشگاهی در گالری مجموعه فرهنگی هنری آسمان برگزار شد به نام “بیداری اسلامی به روایت عکس‌های تاریخ بی‌دروغ”. آنچه در این نمایشگاه مرا شگفت‌زده و متحیر کرد، نمایش تعداد قابل توجهی از عکس‌های کاوه گلستان، بدون کسب اجازه نمایش از من و حتی فراتر از آن بدون ذکر نام عکاس بود. عکس‌هایی که یادگار او و تنها سرمایه مادی و معنوی من و پسرم هستند، بدون اطلاع رسمی یا حتی اجازه شفاهی از ما، در نمایشگاهی به نمایش در‌آمده بود که نام “تاریخ بی‌دروغ” را یدک می‌کشید.

این رویداد، چه سهوا رخ داده باشد و چه عمدی پشت آن باشد، یک بی مسئولیتی بزرگ و نابخشودنی است، در نظارت، اجرا و مدیریت این نمایشگاه؛ البته پس از ملاقات حضوری با رئیس محترم و لایق فرهنگستان هنر که برگزارکننده این نمایشگاه بوده، و درخواست کمک از ایشان متوجه شدم که از طرف فرهنگستان هنردر این باب هیچ رسیدگی به موضوع نخواهد شد.

آقای صادقلو، من به خاطر نام کاوه و زندگی و عمر پربار او و بالاتر از آن به خاطر وسواس و دقت‌ نظر این هنرمند تاریخ‌نگار در ثبت واقعیت، خواستار احقاق حق او که در بین ما نیست، شده‌ام. شاید که گامی باشد در راه تحقق شعار “تاریخ بی دروغ”!

با تشکر و احترام

هنگامه گلستان

نامه هنگامه گلستان به انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران
نامه هنگامه گلستان به انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران

 

 

لینک مرتبط:

نامه هنگامه گلستان به انجمن درباره شکایت ایشان از برگزاری بدون مجوز نمایشگاه آقای کاوه گلستان در وب‌سایت انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران

روایت نمایشگاه «تاریخ بی‌دروغ»

گفتگوی هنگامه گلستان و شادی قدیریان با ایسنا در خصوص نقض کپی‌رایت