گالری عکس‌های نمایشگاه «عروسان مخبرالدوله» تهمینه منزوی
تهمینه منزوی گزارش ۱۳۹۳/۰۳/۱۷

گالری عکس‌های نمایشگاه «عروسان مخبرالدوله» تهمینه منزوی

از نهم تا بیست و هشتم خرداد ماه نمایشگاهی با عنوان «عروسان مخبرالدوله» از عکس‌های تهمینه منزوی در گالری راه ابریشم برپا شده است. عکس‌های این نمایشگاه را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

پل چهارراهِ مخبروالدوله، چهارطرفِ چهارراه را به هم متصل مى كرد. وقتى بالاى پل ايستادم، رو به ضلعِ جنوبى به كوچه اى پر از لباسِ عروسى فروشى خيره شدم. كمى راست تر روبهِ رويم، ساختمانى حداقل مربوط به صد سالِ پيش. 

ويترينى داشت كه جلويش را برگ هاىِ درخت پوشانده. رمز و رازى در معمارى اين ساختمان بود كه باورم نمى شد، اين مكان متعلق به تهران است. برايم عجيب بود كه چه كسانى داخل اين ساختمان هستند و پنجره هاى آن را با لباسِ عروس مزين كرده اند. 

به قول بهمن جلالى مانند روح هايى بودندكه از بالا نظاره گر آدم هاى روى پل بودند. از پله هاى تنگ و باريك ساختمان بالا رفتم، متوجه شدم داخل ساختمان دوزندگان هستند؛ پسرانى جوان از طبقه ىِ كارگر  به شوقِ  ورزیدن، براى دخترانى لباسِ خيال مى دوزند و سالنى با انبوهى از لباسِ عروس. فضايى ناآشنا، غريب و خاموش.

كارگاه هاى دوزندگى مخبروالدوله محيطى مردانه در ظاهرى زنانه شكل گرفته همراه با صداى راديوىِ پيرمرد، صداىِ خندان پسركِ بالا تنه دوز يا صداىِ قيچىِ مردِ حريرى. 

برای مشاهده عکس‌ها به صفحه اختصاصی این رویداد مراجعه کرده و بر روی گزینه «آلبوم عکس» که در پایین پوستر آمده کلیک کنید.