نمایشگاه گروهی متعلقات در مشهد
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۶/۲۱

نمایشگاه گروهی متعلقات در مشهد

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «متعلقات» در نگارخانه فردوسی فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که حاصل یک کارگاه آزاد عکاسی زیر نظر «کیارنگ علایی» بوده است مشتمل بر ۵۸ تک عکس و ۷ مجموعه عکس است.

عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: داوود اشراقی، محمد حسین امین التجاری، نرگس حقیقی باوفا، علیرضا حسینی، سمیه ذوالفقاری، مریم سربیشه ای، سحر سقا، ناهید صدیقی، ندا صیامی، فرزانه فرح‌بخشی، محدثه قربانی، سعیده گلکار، مائده هندی، مریم وحید آفاق، سعید یعقوبی.

آثار نهایی این نمایشگاه توسط: شهریار توکلی، فرامرز عامل بردبار، مهدی فاضل، سید مجتبی خاتمی و کیارنگ علایی، در یک جلسه داوری در حضور عکاسان انتخاب شده است.

علیرضا حسینی
علیرضا حسینی

لازم به ذکر است کتابی از آثار این نمایشگاه توسط نشر آهنگ قلم به انتشار رسیده که در بخشی از مقدمه آن به قلم علایی می خوانیم:

«کتاب پیش رو حاصل هشت‌ماه کوشش یک گروه علاقه‌مند به عکاسی است که بخشی از این زمان صرف آموزش تکنیک و زیبایی شناسی عکاسی شده است و بخش کوتاه‌تری از آن نیز به تجربیات میدانی عکاسان اختصاص یافته است. این بار عکاسان در این نمایشگاه گروهی به جای عکاسی آزاد و یافتن دغدغه های شخصی و فردی خویش در بیکران اطراف، با موضوعاتی مشخص روبرو بودند. این موضوعات در بازه های زمانی دو هفته ای آن ها را روانه زندگی روزمره پیرامون‌شان می‌کرد تا تفاسیر شخصی خویش را بر پروژه ای معین در فضای اطراف پیدا کرده و یا دست به بازسازی ذهنیت قوام یافته خویش  بزنند. به گمانم حاصل این کار؛ طبقه بندی کردن ذهن بر اساس هدفی مشخص و آن گاه توان فضاسازی و ایده‌پردازی بر اساس تعبیری شخصی از موضوع است که امیدوارم عکاسان این کتاب به این مهم نزدیک شده باشند.»

افتتاح این نمایشگاه به همراه رونمایی از کتاب در عصر جمعه۲۲  شهریور ۱۳۹۲ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ است و این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها ۵ تا ۸ پذیرای علاقه‌مندان است.

آدرس نگارخانه فردوسی: مشهد، سه راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی.

گفتگو با کیارنگ علایی درباره این نمایشگاه:

علایی: تاکید بر مجموعه عکس و رد قاطع تک عکس، امروز به یک ژست و فخرفروشی تبدیل شده است!

در ادامه نمونه آثار تعدادی هنرمندان شرکت‌کننده در این این نمایشگاه را با هم مرور می‌کنیم:

مائده هندی
مائده هندی
فرزانه فرح بخشی
فرزانه فرح‌بخشی
سعید یعقوبی
سعید یعقوبی
سعیده گل‌کار
سعیده گل‌کار