راهنمای شرکت در پروژه عکاسی «۲۴ ساعت»
حامد نکته سنج خبر ۱۳۹۶/۰۱/۰۷

راهنمای شرکت در پروژه عکاسی «۲۴ ساعت»

پروژه سال ۲۰۱۷ در روز شنبه ،‌ یک آوریل (۱۲ فروردین) از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد شروع می‌شود و تا ساعت ۲۳:۵۹ (براساس منطقه زمانی شهر خودتان) ادامه دارد. گفتنی‌ست عکس‌ها می‌بایست در روز یک آوریل ثبت شوند.

چگونه می توانم در پروژه ۲۴ ساعت شرکت کنم؟

به این منظور ابتدا در سایت ثبت نام کنید. با ثبت نام ، اعلام آمادگی برای شرکت در پروژه به صورت خودکار اعلام و اعمال می‌شود . چنان‌چه در سال‌های پیش در سایت ثبت نام کرده‌اید، با وارد شدن به بخش کاربری خود، به سوال مربوط به اعلام آمادگی برای شرکت در پروژه سال ۲۰۱۷ پاسخ مثبت دهید.

(متن سوال به زبان انگلیسی ?Are you participating in 2017)

 

کدام شهر ها امسال در پروژه گنجانده شده‌اند؟

برای مشاهده فهرست شهرهای موجود پروژه به نقشه شرکت کنندگان پروژه ۲۰۱۷‌ (نام بخش به زبان انگلیسی: Participant's map) مراجعه کنید.

شما همچنین می توانید از طریق این بخش لیست مربوط به سفیران و شرکت کنندگان طرح را نیز مشاهده کنید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سفیران شهر خود مراجعه کنید.

 

تبم پروژه امسال به چه صورت است؟

هدف پروژه امسال مستند سازی «اوضاع انسان‌ها» در جهان است. با مستندسازی انسانیت ، عناصری هم چون حس شوخ‌طبعی، عشق، م ،لذت ،احساس توانایی ،درد و تنهایی‌‌ را در تصاویر خود نمایان کنید.

 

آیا مستند سازی صرفاً محدود به شهر و محل زندگی ما است؟

پروژه ۲۴ ساعت در تلاش است ، تا تفاوت انسان‌ها و همچنین برخورداری آنها از حقوق یکسان (و برحق‌بودن تمامی انسان‌‌ها) را مستند کند. امسال ما با نیاز فوری به همدردی با «پناهندگان» و حمایت از آنها را داریم.

 

چگونه می توان در روز اعلام شده، یک آوریل، تصاویر را منتشر کرد؟

شما باید ۲۴ تصویر را در صفحه اینستاگرام خود (با شرایطی که در ذیل آمده) با ترتیب هر ساعت یک عکس به اشتراک بگذارید. هر کدام از این بیست و چهار عکس باید در طول بیست و چهار ساعت روز یک آوریل ، از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد بر طبق منطقه زمانی شهر خودتان منتشر شوند. لازم به ذکر است که این تصاویر باید در بازه زمانی ذکر شده تهیه شده باشند. در روزهای بعد شما می‌توانید به بخش کاربری خود در سایت وارد شوید و تصاویر تکمیلی خود را برای انتشار آنها در بروشور‌ها و کتاب‌های مصور آتی بارگذاری کنید. 

با توجه به مثال زیر ، الگوی کلی اشتراک‌گذاری تصاویر در اینستاگرام را رعایت کنید:

مثال : 

2:30am #NAME_SHAHR #NAME_KESHVAR {onvane tasvir dar surate tamayol} By @NAME_karbari as a part of#24hourproject #24hr17 #24hr17_NAME_SHAHR to support @NAMEshahrSolidarity @24hourproject

تصاویر گرفته شده کجا منتشر خواهند شد؟

با اشتراک‌گذاری تصاویر خود در حساب اینستاگرام خود شانس انتشار تصاویر در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. تیم ضبط تصاویر پروژه تنها تصاویر شرکت‌کنندگانی که از قبل ثبت نام کرده اند را منتشر خواهند کرد. بنابراین از ثبت صحیح آی دی اینستاگرام خود در بخش کاربری سایت اطمینان حاصل کنید. شبکه های اجتماعی توییتر ، فلیکر ، فیسبوک و تامبلر نیز پشتیبانی می‌شوند.

آیا فقط تصاویر گرفته شده توسط تلفن همراه منتشر می‌شوند؟

برای شرکت در پروژه می‌توان از هر نوع گوشی هوشمند و یا دوربین عکاسی استفاده کرد. برای انتشار تصاویر شما نیاز است که تصاویر در طول بیست و چهار ساعت روز یک آوریل به اشتراک گذاشته شوند. تصاویر تکمیلی خود را در روزهای آتی می‌توانید منتشر کنید‌.

آیا تصاویر شرکت‌کنندگان در بروشورهای مسافرتی و کتب مصور درج خواهند شد؟

شرکت کنندگان می‌توانند در روزهای پس از یک آوریل از طریق بارگذاری تصاویر با حداکثر کیفیت موجود در سایت شانس انتشار تصاویرشان در کتب و بروشور های مذکور داشته باشند.

 

ویدئو سلفی

در روز یک آوریل ، درخواست می شود که نظر و تجربه خود از روز پروژه را از طریق ویدئو سلفی اعلام کنید. شما در این ویدئو می‌توانید از زبان انگلیسی یا زبان خود یا هردو استفاده کنید. ویدئو‌های سلفی در آینده بخشی از فیلم راهنمای مسافرتی لحاظ خواهند شد. این ویدئوها می توانند از طریق اینستاگرام یا ایمیل submit@24hourproject.org ارسال شوند.

با تشکر

تیم پروژه ۲۴ ساعت

http://www.24hourproject.org/

info@24hourproject.org

ترجمه: حامد نکته سنج - سفیر پروژه عکاسی ۲۴ ساعت

بله

محمد تقوی دوست

درود ، سپاسگزارم برای ترجمه و پوشش این خبر
پرسشم در رابطه با بارگذاری عکس‌ها به صورت دقیق می‌باشد (برای یقین) ، تعداد عکس‌هایی که برای پروژه فرستاده می‌شه مشخصه ؟ ( البته به غیر از اون بیست و چهارتا که باید در روز یک آوریل طبق هرساعت بارگذاری بشه !) پرسش دومم این که آیا عکس‌هایی که در اینستاگرام بارگذاری می‌شه با عکس هایی که از طریق سایت فرستاده می‌شه به لحاظ اولویت منتخب شدن ، یکی می‌باشد ؟ و پرسش آخرهم اینکه عکس هایی که قراره در روز یک آوریل بارگذاری شود اگر بین دو یا ســـه روز قبل تر از یک آوریل ثبت شده باشند مهم نیست ؟
( پوزش می‌طلبم برای این همه پرسش ، دلیلش اینه که می‌خوام تمام شرایط رعایت بشه و آگاهانه شرکت کنم بازهم یک دنیا ممنون)

SHERVIN